I ett ekorrhjul med lite pirr

Kommentera
Det är grått. Ett blaskigt snöfall har gästat natten. Läser om våld. Krig. Ondska. Döden. Sluter ögonen sträcker på mig och går upp. Testar kläder. Alla  sitter fel. Inget passar idag heller. Dagarna går långsamt i något slags grått täcke. De ger inte mycket. Tar inte heller mycket. Bara är. En stor grå massa klump. De går runt. Känslan är densamma. Som ett ekorrhjul. Där jag helst vill ligga i sängen eller soffan. Stirrar ut i tomma intet. Eller se på en serie. Oengagerad. Lite likgiltigt. Med så finns det där. Pirret av magen. Längtan efter han. Kärleken. Mitt i det gråa. Mitt i trisstessen. Och medan jag väntar på livet. På att energin ska dyka upp. På att modet att förändra det jag kan ska bli till så får soffan, en serie och så han vara det jag behöver. Det som ändå mitt i allt det grå är ett par nyanser ljusare. Ger lite hopp. Om att det kommer vända.