Mitt i natten tankar

Kommentera
Kan inte sova. Vrider och vänder mig. Somnade förut. Men vakande igen. Av den där känslan. Den som inte går att ta på. Men ändå känns så väl. Som en klump i magen. Missnöje. Tvivel dyker upp. Vad vill jag egentligen göra när jag blir stor? Vad är mitt dröm jobb och hur når jag dit. Samtidigt slår längtan till. Efter ett hus i skogen. Efter en skapande miljö. Efter ett liv med djur. 


Det är som om de olika sidorna av mig krockar. Sidan av att vara en rebell - längtan efter att få påverka, förändra världen å en sidan, på en andra sidan en mer konstnärlig sida- som vill skapa en plats för skapande och kreativitet, på den tredje sidan finns de där som handlar om att läsa ekonomi - bli en fyrkant som håller mig till kronor och ören och inte så mycket till de mjuka delarna till och så finns en rad andra sidor och drag hos mig. Som pockar på. Utan att jag vet vart jag ska göra av dem. Bara att de finns där. Vill få plats.

Tankarna snurrar och far.