Om tiden kunde stå still

Kommentera
Så har en helg runnit förbi igen. Och det känns. Märkligt. Jag önskar att tiden kunde stå still. Pausa. Låta allt bara vara stilla. För på något sätt tycks tiden alltid gå så mycket fortare. 


En helg med vila. Förutom att jag är kär i han som gör mig väldigt lycklig så har jag genom honom hittat tillbaka till Innebandyn. Den sport jag rätt mycket tid på. Och det är så roligt. Längtar nästan efter att börja spela själv igen. Men ja vi för se. 


Men sen att få somna och vakna bredvid honom så får mig att må gott är det allra bästa. Och jag önskar det vore så varje morgon o kväll. Att få sova med någon nära. Med någon som ger kärlek och trygghet. Är inte en självklarhet. Men just nu när detta ges är jag så otroligt tacksam. Även om tiden när vi är tillsammans tycks flyga fram.

Du är allt jag nånsin önskat
Du är allt jag nånsin drömt
Du är den som får mig minnas
Alla drömmar jag har glömt
Och du är den som får mig hoppas
Du är den som får mig le

All min kärlek får du bära
Hela livet vill jag ge

För du är där när ingen ser mig
Du är där när stormen yr
Du är där när natten skrämmer
Och du är där när dagen gryr
Jag vill alltid ha dig nära
När som åren läggs till år
Och vad livet vill oss lära
Är att framtiden är vår