Residens Natthimlen

Kommentera
När det nu var dags för en presentation av bloggens namn. 
Detta med namn är svårt. Tycker i alla fall jag. Ju mer jag funderade desto svårare blev det. Något med mitt namn, ett fiktivt namn, svenskt eller engelskt. Tog hjälp och bollade. Fann att det skulle vara villa eller residens natthimmel utifrån färgen på huset. Huset där jag har en stor del av mitt hjärta. Tämligen nytt men ändå en viktig plats som får mig att må gott. 


Möttes häromkvällen av detta. Så gott. Att ha ynnesten och lyckan över att få ha både värme och tak över huvudet. Ett hem där jag är trygg. Ett hem som får mig att må gott. Men också där jag känner mig hemma. Hemma nog för att göra hushållssysslor, pyssla och drömma. 

Hemma är där hjärtat bor.

Det ligger mycket i det uttrycket. 

I detta residens bor han som gör mig lycklig liksom tre katter som lär mig att utmana mig själv genom att ge mig sig sin tillit. 

Så därav namnet på denna blogg.