Jeg er glad i deg

Kommentera
"I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping, while you're far away dreaming. I could spend my life in this sweet surrender, I could stay lost in this moment forever. Cause every moment spent with you is a moment I treasure"

När vi ses kommer det där pirret i magen. Känslan som infinner sig med min hand i din . Den känslan är oslagbar. Eller bara hur jag vågar vara liten o svag inför dig. Och hur du står där stadigt fast även när de känns för mig som om hela världen gungar. Och någonstans inser jag att du stannar kvar. Vid min sida. Väljer mig! Det är overkligt! Jag har aldrig sett mig som en person skulle kunna bli beroende av någon. Snarare tyckt att människor som blivit par borde uppskatta att få sakna varandra, att ett par dagar ifrån varandra inte är så farligt osv. Men nu är jag här själv. Saknar dig när vi inte är tillsammans, räknar ner tills vi ses igen. Detta är något nytt. Att vilja vara med en annan människa hela tiden. 

Du lär mig ständigt saker om mig själv. Även om jag känner mig själv rätt bra efter trettio år. Så lär du mig detta med tillit, trygghet och att finnas kvar i allt. Men också viljan att lära känna mig, mina vänner o min familj. Det är för mig något nytt och väldigt vackert. Det gör att jag längtar efter dina sms, din närhet, din kärlek. Du lär mig att vara vid någons sida på det allra finaste viset. 

Det är märkligt hur det efter sex månader är naturligt att vi ska bli tre, att vi skapar vårt liv tillsammans. Men också hur lätt det blivit att i sömnen ta den andres hand i sin eller lägga armen om den andre för en stund. Jag som inte alls vill vara nära. Men när jag är med dig vill jag bara hålla handen, känna dina trygga armar om mig. 

Tack för du öppnar en ny fin värld för mig. För att du står ut med fröken kaos som. För du fångar min själ som ständigt är på väg men nu blivit som en bommerang; dvs tar sig en tur ut men kommer tillbaka hem till oss o vårt liv. Tack för att du väljer att dela ditt liv med mig. För att du gör min värld lite vackrare, ger mer färger till paletten. 

I norskan säger man;
" jeg er glad i deg" för det är just vad jag är! Tack för du vill skapa vår familj med mig! Vägen må va krokig men med min hand i din känns det som om vi kan klara mycket!